4030440500 |
Orientació educativa |
2015-2016 |
Formació interna de centre. Secundària en general |
|
|
|
20/10/2015 - 24/5/2016 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
INS L'Estatut |
|
c. Flammarion, 1 (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
FIPO Orientació educativa
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest itinerari té com a marc de referència i de treball l’orientació educativa, entesa aquesta com l’acompanyament de tots i cadascun dels alumnes del centre per al desenvolupament del seu projecte de vida: personal, acadèmic i professional.
Aquesta concepció pedagògica de l’orientació educativa demana als equips docents-tutors una planificació sistemàtica de les accions educatives de la matèria, la tutoria, així com de les accions col·lectives que impregnen la vida social del centre.
També vol l’ús d’un model didàctic competencial a les matèries i a les tutories grupals que afavoreixin els aprenentatges significatius i el procés autonomitzador de l’alumnat.
Des del projecte educatiu de centre orientar voldrà dir organitzar i planificar un acompanyament dinàmic i inclusiu de l’alumnat que propiciï els aprenentatges, l’autoestima i el sentit de pertinença al centre i a l’entorn.
|
| |
Objectius |
Objectius generals d’aquesta modalitat formativa
- Compartir un espai pedagògic organitzat que permeti planificar d’una manera sistemàtica i eficaç la transferència al centre del marc de referència de l’orientació.
- Impulsar la reflexió col·lectiva, la planificació, experimentació i avaluació del pla d’acció que l’equip impulsor ha elaborat durant la formació de base.
Objectius específics:
Dissenyar activitats que fan de la participació activa en la vida del centre l’eix dels aprenentatges dels alumnes.
• Donar protagonisme a l'alumnat en els projectes de centre, a través de les optatives P (de
projecte): revista, coeducació (Punt Lila), escola verda, mediació, pla de lectura,
expressió artística i musical, teatre, cinema...
• Millorar la col·laboració amb agents externs: institucions (Departament d'Ensenyament,
Ajuntament, Diputació, universitats...), organitzacions solidàries (Creu Roja, Autònoma
Solidària, Teixint Xarxes, Grup Eirene...), etc.
• Començar l'acompanyament i potenciar el sentiment de pertinença de l'alumnat al centre des del primer dia d'incorporació. L'objectiu que busquem en aquest espai és que l'alumnat millori l'expressió i la comprensió oral i escrita en les tres llengües que oferim a l'institut (català, castellà, anglès).
|
| |
Continguts |
Continguts:
- Millora dels treballs transversals que es realitzen en le centre
- Millora de les optatives P: fer el seguiment de cadascun dels projectes de centre a través de les reunions d'equip docent i de coordinació
- Incorporació del treball per àmbits: programar el curs, que inclou les competències dels àmbits lingüístic, digital i personal i social.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els constinguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
20/10/2015 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dimarts |
24/05/2016 |
1700 |
1900 |
|
| |